Facebook Pixel
Informatie over de Facebook-pixel
De Facebook-pixel is een analysehulpmiddel waarmee je de effectiviteit van je advertenties kunt meten en inzicht kunt krijgen in de acties die mensen uitvoeren op je website.
Je kunt de pixel gebruiken voor het volgende:
-
Ervoor zorgen dat je advertenties aan de juiste mensen worden weergegeven. Vind nieuwe klanten of mensen die een specifieke pagina hebben bezocht of een gewenste actie op je website hebben uitgevoerd.
-
De verkoop stimuleren. Stel automatisch bieden in om mensen te bereiken die het waarschijnlijkst een actie zullen uitvoeren die belangrijk voor je is, zoals een aankoop doen.
-
Je advertentieresultaten meten. Krijg meer inzicht in de effecten van je advertenties door te meten wat er gebeurt als mensen deze zien.
Zodra je de Facebook-pixel hebt ingesteld, wordt deze geactiveerd wanneer iemand actie onderneemt op je website. Voorbeelden van acties zijn onder meer het toevoegen van een artikel aan hun winkelwagentje of het doen van een aankoop. De pixel ontvangt de acties (ook wel 'gebeurtenissen' genoemd) die jij vervolgens kunt bekijken op de Facebook-pixelpagina in Gebeurtenisbeheer. Vanaf hier kun je de acties zien die je klanten ondernemen. Je hebt ook opties om deze klanten opnieuw te bereiken via toekomstige Facebook-advertenties.