Datafeedwatch

De add-on DataFeedWatch maakt het mogelijk om jouw productfeed te optimaliseren voor verschillende kanalen als zoals Google Shopping en andere prijsvergelijkers en daarmee jouw conversie te verhogen. Met name voor Product Listing Ads campagnes van Google Adwords is deze add-on erg handig. Om het rendement op een AdWords campagne te verhogen, is het cruciaal dat je jouw productfeed volledig aanpast aan jouw eigen doelen.

Met deze add-on kan je jouw productfeed inladen naar Datafeedwatch.com. DataFeedWatch biedt een eenvoudige interface waarin je de productfeed zelf kan aanpassen. De aanpassingen gaan op basis van regels die je zelf kunt instellen; zo kost het weinig tijd en zo wordt de feed ook automatisch voor alle nieuwe producten aangepast. Er hoeft geen programmeur aan te pas te komen.

De voordelen op een rijtje:

  •  Je hoeft niet handmatig jouw feed te veranderen: je stelt een paar eenvoudige regels op die alle wijzigingen in jouw productfeed automatisch doorvoert.
  •  Je hebt iedere dag een "verse" feed: de feed wordt automatisch voor nieuwe artikelen aangepast.
  •  Je kunt verschillende feeds maken voor verschillende kanalen (Google, prijsvergelijkers).
  •  Je kunt jouw productfeed op ieder moment 100% afstemmen op jouw commerciële doelen.

Er zijn talloze manieren waarop een aangepast productfeed jouw resultaat verbetert. Met deze add-on kan je alle wijzigingen maken die je wilt.

Voorbeelden van aanpassingen die je kunt doen in de productfeed:
1. AdWords Grouping: zorg dat jouw bod in balans is met de prijs
Verdeel jouw artikelen in prijsgroepen en zorg zo dat jouw bod altijd in balans is met de prijs. Voorbeeld: bied geen 2,50 per click voor een product van 5 euro en bied meer voor een product van 399 euro.

2. Exclude: adverteer alleen winstgevende artikelen
Op sommige artikelen is de marge lager en sommige artikelen zijn seizoensgebonden. Je kunt artikelen die weinig winst opleveren uitsluiten.

3. AdWords: maak labels voor jouw best verkopende artikelen
Als je weet dat bijvoorbeeld rode schoenen beter converteren dan zwarte schoenen, maak dan een AdWords Label voor kleur en bied meer voor het artikel met het rode label.

4. Google productcategorie: tot 6 niveaus diep
Als Google precies weet in welke categorie een artikel thuis hoort, krijg je meer en beter verkeer. Voorbeeld: Elektronica > Audio > Audioaccessiores > Microfoonaccessiores > Microfoonstandaards is veel beter dan Elektronica > Audio.

5. Goede product titels
Je kunt jouw titels aanpassen om Product Listing Ads aantrekkelijker te maken. Voorbeeld: als de titel '501' is, dan is het handig om 'Levi's' aan toe te voegen. Je kunt ze ook aanpassen om te zorgen dat ze aan Google's richtlijnen voldoen, zoals het verwijderen van uitroeptekens en hoofdletters te vervangen door kleine letters.

 

Wanneer de add-on geïnstalleerd is vind je aan de rechterkant van dit scherm de handleiding voor het verder instellen van de feed!

Neem vandaag nog contact met ons op

Online demo Plan adviesgesprek in