23-11-2017 om 10:35:09 | Floris van den Berg

Shoptrader Voorraadbeheer

Voorraadbeheer

Even voorstellen. Ik ben Floris, lead developer bij Shoptrader en ik wil jullie graag vertellen over een project waar wij erg trots zijn namelijk het nieuwe Voorraadsysteem van Shoptrader.

Goed, gedegen voorraadbeheer is iets waar al langere tijd behoefte aan was. Welke artikelen werden wanneer verkocht? Wanneer moet ik bijbestellen bij mijn leverancier? Hoeveel is mijn voorraad waard? Wat is mijn inkoopprijs? Hoeveel voorraad heb ik liggen van een bepaald merk?

Om dit soort vragen te beantwoorden gebruiken een aantal van onze klanten externe voorraadsystemen maar die oplossingen sluiten vaak niet goed aan op het Shoptrader platform. Wanneer wij een functionaliteit releasen moet dit ook in zo'n extern systeem worden gereleased. In de praktijk werkt dat vaak niet.

Het afgelopen jaar hebben we heel hard gewerkt om het voorraadsysteem te realiseren. Uiteindelijk hebben wij dit de afgelopen weken uitgerold voor iedereen in het platform. Het voorraadsysteem is voor elke Shoptrader pakket beschikbaar.


Hierbij willen we ook een aantal klanten bedanken waaronder Zijdewinkel.nl en Mijnhuidonline.nl. Nu ons voorraadsysteem is gelanceerd zijn we erg benieuwd naar jullie reactie en ervaringen. Deel je ervaringen met ons! Hoe vinden jullie het werken in de praktijk werken? Werkt het fijn of juist helemaal niet? Missen jullie iets? Stuur je ervaringen, (digitale) bloemboeketten en/of kritiekpunten naar support@shoptrader.nl en we gaan voor jullie aan de slag om jullie webwinkel nog beter te maken.

Download hier de handleiding van voorraadbeheer.

En hoe zit het met vooraadbeheer van meerdere webshops?

In het voorraadsysteem zit ook ook de Multi-Catalogus ingebouwd. Deze wordt nu nog door een aantal klanten getest. Hiermee kun je dus heel eenvoudig artikelen synchroniseren naar verschillende webshops. Daarnaast wordt de voorraad van alle shops centraal beheerd.  Afhankelijk van wat er uit de pilots komt, verwachten wij dit op zeer kort termijn te kunnen aanbieden.

Verder hebben we in ieder geval al op de roadmap staan om meer met scanners en barcodes te gaan werken zodat je sneller kan bij- en afboeken door middel van een scanner.