Ronald | Tags: Content

Waarom is het design van jouw webshop zo belangrijk?

5 statistieken die het belang van website design bewijst.

Waarom is het design van jouw webshop zo belangrijk?

1) "38% van de mensen verlaat een website als de inhoud en de lay-out niet aantrekkelijk is".
(bron: Adobe)

Het duurt 0,05 seconden voordat bezoekers een mening vormen over jouw webshop en bepalen of ze blijven of vertrekken. De inhoud en lay-out van de webshop is bepalend genoeg of bezoekers op de site willen blijven en meer informatie over jouw producten en diensten willen inlezen.

2) "88% van de online bezoekers / consumenten is minder geneigd om terug te keren naar een site na een slechte ervaring".
(bron: The Gomez report, Why Web Performance Matters)

Dit betekent dat de website niet alleen een geweldige eerste indruk moet maken doordat het gemakkelijk te lezen is, gemakkelijk te navigeren en aantrekkelijk oogt, maar ook bezoekers moet verleiden om op de site te blijven door vrijwel onmiddellijk hun vragen te beantwoorden.

3) "Oordelen over de geloofwaardigheid van een bedrijf zijn 75% gebaseerd op het website-ontwerp van het bedrijf".
(bron: Web Credibility Research from Stanford)

Het is bijna 2020 en uw website dient als een venster naar uw bedrijf, dus het moet vertrouwen en geloofwaardigheid uitstralen. Anders loop je het grote risico je potentiële klanten over te dragen aan je concurrenten met beter ontworpen websites.

4) "Bezoekers besteden gemiddeld 5,59 seconden aan het lezen van de geschreven inhoud van een website".
(bron: Eye-tracking study by Missouri University of S&T))

Dit is niet veel tijd om te genieten van alle geschreven inhoud op de startpagina van je website. De sleutel hiervoor is om een ​​concept te gebruiken dat 'progressive disclosure' wordt genoemd, waarbij mensen niet met inhoud wordt gebombardeerd die ze niet meteen nodig hebben, maar ze nog steeds gemakkelijk kunnen vinden en andere informatie door dieper in de website te graven. (d.w.z. in het hoofdnavigatiemenu)

5) "70% van de websites van kleine bedrijven missen een Call to Action (CTA) op de startpagina en op de website".
(bron: GO-Gulf web development)

Een geweldige CTA-knop kan bezoekers aansturen, hen de gewenste actie te laten ondernemen, de conversiepercentages verbeteren en uiteindelijk ervoor zorgen dat jouw website de doelstellingen bereikt.
Hoe moeten potentiële klanten weten welke acties jij wilt dat zij gaan ondernemen als jij ze geen CTA's geeft, die hen helpen beter te vinden waarnaar ze op zoek zijn?

Dat doen ze niet en dat kunnen ze ook niet.

Dus, wat betekent dit allemaal?

Al deze statistieken bouwen op elkaar voort, elk probleem dat een gebruiker/bezoeker op uw website treft - of het nu gaat om ontwerp, laadtijd, inhoud of navigatie - kan schadelijk zijn voor uw kansen om van die bezoeker een klant te maken.

Bronnen:
https://www.sweor.com/firstimpressions
https://blog.hubspot.com/marketing/compelling-stats-website-design-optimization-list