opc_loader

Valentijnsdag

Valentijnsdag


Over minder dan 7 dagen is het weer zover. Valentijnsdag! De dag waarop verliefde stelletjes elkaar extra aandacht geven. Met cadeautjes of samen eens iets romantisch doen. Ben jij als webwinkelier al klaar voor Valentijnsdag? Voor een aantal webshops is dit het ideale moment waarop het aantal verkopen significant omhoog gaat. Wie maakt van deze situatie gebruik om niet alleen zijn verkopen te verhogen maar ook zijn klant beter te leren kennen?


Hoe jij wel opvalt met Valentijnsdag


Als eerst moet je kenbaar maken dat klanten iets “speciaals” bij jou kunnen verwachten voor Valentijnsdag. Wat ze kunnen verwachten zal je uiteraard zelf moeten bepalen. Zorg er alleen voor dat mensen geen verkeerde verwachtingen krijgen.

Hoe maak je het kenbaar? Roep het! Via social media, een nieuwsbrief, een vermeld op de site. Belangrijk is dat consumenten nieuwsgierig gemaakt worden. Wat zou je meer aanspreken? “Bestel nu je Valentijnscadeau en krijg een kortingscode” of “Bestel nu je Valentijnscadeau en krijg een speciaal unieke presentje van ons”. Dit unieke Valentijnsdag presentje hoeft niet direct een product te zijn wat je gratis weggeeft. Je kan er ook een handgeschreven boodschap bij doen. Is je handschrift niet heel netjes? Tik het dan uit en onderteken het. Dit soort kleine attenties zullen een grotere impact hebben dan een simpele kortingscode.


Het aanbieden van je producten


Hoe zorg je dat mensen weten van een jouw Valentijnsacties? Maak gebruik van artikel lay-overs! Deze kun je met een beetje creativiteit eenvoudig samenstellen en uploaden. Idealiter zet je alle producten die geschikt zijn voor mannen bij elkaar. Hetzelfde doe je met de producten voor vrouwen. De kans dat iemand een cadeau voor zijn partner zoekt is zeer reëel. Op deze manier krijgt de zoekende consument alleen relevante producten te zien. Indien je producten zich ervoor lenen, is het ook raadzaam om een categorie aan te maken met artikelen die leuk zijn om samen te gebruiken.


The day after


En dan is het woensdag 15 februari. De dag na Valentijnsdag. Ga de dialoog aan met de klant. Stel simpelweg de vraag wat ze vonden van jouw presentje. En uiteraard kan je even checken of het cadeautjes in de smaak viel bij de ontvanger. Door de klant te vragen naar zijn mening kan je heel snel inzicht krijgen of het door jou geboden presentje gewaardeerd werd.

Wellicht is het een idee om een follow-up actie te organiseren. Vraag of je de klant mag inschrijven voor de nieuwsbrief, mits je daar gebruik van maakt uiteraard. Het klinkt misschien vergezocht maar onthoud deze namen voor volgend jaar. Grote kans dat zij jouw webwinkel nog zullen kennen naar aanleiding van het unieke presentje. Als dat een geslaagd succes was is de kans heel groot dat zij bij je terug zullen komen.


Maak gebruik van de wensenlijst


De ideale add-on voor Valentijnsdag is de Wensenlijst. Geef jouw klanten de mogelijkheid om een wensenlijst aan te maken. Op deze manier kunnen klanten simpel aangeven wat ze willen krijgen en wordt voorkomen dat een cadeau niet in de smaak valt. En hoe leuk is het als je zelf je eigen cadeautjes kan uitkiezen?

Wil je meer weten over de wensenlijst add-on, kijk dan even op deze pagina: https://support.shoptrader.nl/index.php?/Knowledgebase/Article/View/459
 

Terug

GRATIS 15 dagen vrijblijvend uitproberen

Vul uw naam en e-mail in en ga direct aan de slag!
De demo loopt na 15 dagen automatisch af.

 
 
Menu