opc_loader
MailChimp

MailChimp

6,00 Per maand

Met Mailchimp kunt vanuit uw webshop een nieuwsbrief versturen naar uw klanten en relaties, die zich bij u hebben aangemeld voor ontvangst van uw nieuwsbrief. Vanuit uw backoffice kunt u dit weliswaar ook al, maar Mailchimp heeft als voordeel dat er meer mogelijkheden voor het opstellen en versturen van uw nieuwsbrief beschikbaar zijn en dat de resultaten van uw nieuwsbrieven meetbaar gemaakt worden.

Een aantal voordelen van MailChimp op een rij:
1. Eenvoudige opmaak van uw nieuwsbrief door (standaard) templates.
U kunt uw nieuwsbrieven eenvoudig opmaken door gebruik te maken van het aanbod standaard templates van MailChimp. Daarnaast heeft u ook de mogelijkheid om zelf een template te ontwerpen, of een standaard template aan te passen. Op die manier kunt u onder meer uw nieuwsbrief de huisstijlkleuren, het logo van uw webshop en de links naar uw sociale media meegeven. Om een beeld te krijgen van de mogelijkheden van de templates van MailChimp: ook de Shoptrader nieuwsbrieven zijn opgesteld en verstuurd met behulp van MailChimp.

2. Gedetailleerde statistieken van de resultaten van uw nieuwsbrieven.
Door middel van een overzichtelijk statistiekenmenu geeft MailChimp u een goed beeld van de resultaten van uw nieuwsbrief. Uit deze statistieken kunt u onder andere halen hoe vaak uw nieuwsbrief geopend werd door klanten, of er doorgeklikt wordt op de nieuwsbrief, maar ook het aantal in- en uitschrijvingen kunt u gemakkelijk bijhouden met MailChimp.

3. A/B-testen voor verbetering en optimalisatie van uw nieuwsbrieven.
De A/B-test is een marktonderzoekmethode die gehanteerd wordt om te onderzoeken wat de efficiëntste van twee mogelijkheden is. Door uw klanten en relaties te verdelen in twee groepen, die elk een ander concept te gebruiken krijgen, kan er op basis van de onderzoeksresultaten beslist worden welke opzet, A of B, het gewenste doel het best benadert.

Door A/B-testen krijgt u bijvoorbeeld inzicht in:

  • op welke dag van de week uw nieuwsbrief het meest wordt geopend;
  • op welk moment van de dag uw nieuwsbrief het meest wordt geopend;
  • welk e-mailonderwerp voor de meest geopende nieuwsbrieven zorgt;
  • of het moment van verzending van de nieuwsbrief invloed heeft op het aantal gelezen nieuwsbrieven.

Wat verandert er voor u?
Aan de voorzijde van uw webwinkel zal er niets wijzigen. Klanten kunnen zich nog steeds door middel van de nieuwsbriefbox inschrijven. Deze inschrijvingen worden vervolgens door MailChimp uitgelezen en aan uw account toegevoegd. Uiteraard worden ook nieuwe klanten die uw nieuwsbrief willen ontvangen direct aan uw account toegevoegd. U hoeft zich dus enkel nog maar te richten op het versturen van uw nieuwe nieuwsbrieven.

Let op: voordat u de MailChimp add-on kunt gebruiken dient u wel eerst een MailChimp account aan te maken.

Kijk voor nieuwsbrief inspiratie ook eens hier

 
 
Menu