opc_loader
Datafeedwatch

Datafeedwatch

Gratis

De add-on DataFeedWatch maakt het mogelijk om uw productfeed te optimaliseren voor verschillende kanalen als zoals Google Shopping en andere prijsvergelijkers en daarmee uw conversie te verhogen. Met name voor Product Listing Ads campagnes van Google Adwords is deze add-on erg handig. Om het rendement op een AdWords campagne te verhogen, is het cruciaal dat u uw productfeed volledig aanpast aan uw eigen doelen.

Met deze add-on kunt u uw productfeed inladen naar Datafeedwatch.com. DataFeedWatch biedt een eenvoudige interface waarin u de productfeed zelf kan aanpassen. De aanpassingen gaan op basis van regels die u zelf kunt instellen; zo kost het weinig tijd en zo wordt de feed ook automatisch voor alle nieuwe producten aangepast. Er hoeft geen programmeur aan te pas te komen.

De voordelen op een rijtje:

  •  U hoeft niet handmatig uw feed te veranderen: u stelt een paar eenvoudige regels op die alle wijzigingen in uw productfeed automatisch doorvoert.
  •  U heeft iedere dag een "verse" feed: uw feed wordt automatisch voor nieuwe artikelen aangepast.
  •  U kunt verschillende feeds maken voor verschillende kanalen (Google, prijsvergelijkers).
  •  U kunt uw productfeed op ieder moment 100% afstemmen op uw commerci?le doelen.

Er zijn talloze manieren waarop een aangepast productfeed uw resultaat verbetert. Met deze add-on kunt u alle wijzigingen maken die u wilt.

Voorbeelden van aanpassingen die u kunt doen in de productfeed:
1. AdWords Grouping: zorg dat uw bod in balans is met de prijs
Verdeel uw artikelen in prijsgroepen en zorg zo dat uw bod altijd in balans is met de prijs. Voorbeeld: bied geen 2,50 per click voor een product van 5 euro en bied meer voor een product van 399 euro.

2. Exclude: adverteer alleen winstgevende artikelen
Op sommige artikelen is de marge lager en sommige artikelen zijn seizoensgebonden. U kunt artikelen die weinig winst opleveren uitsluiten.

3. AdWords: maak labels voor uw best verkopende artikelen
Als u weet dat bijvoorbeeld rode schoenen beter converteren dan zwarte schoenen, maak dan een AdWords Label voor kleur en bied meer voor het artikel met het rode label.

4. Google productcategorie: tot 6 niveau?s diep
Als Google precies weet in welke categorie een artikel thuis hoort, krijgt u meer en beter verkeer. Voorbeeld: Elektronica > Audio > Audioaccessiores > Microfoonaccessiores > Microfoonstandaards is veel beter dan Elektronica > Audio.

5. Goede product titels
U kunt uw titels aanpassen om Product Listing Ads aantrekkelijker te maken. Voorbeeld: als de titel '501' is, dan is het handig om 'Levi's' aan toe te voegen. U kunt ze ook aanpassen om te zorgen dat ze aan Google's richtlijnen voldoen, zoals het verwijderen van uitroeptekens en hoofdletters te vervangen door kleine letters.

GRATIS 15 dagen vrijblijvend uitproberen

Vul uw gegevens in en ga direct aan de slag! Uw demo loopt na 15 dagen automatisch af.

 
 
Menu